Centrum Obsługi Podatnika, bezpłatna pomoc na starcie biznesu, czyli o nowościach w inowrocławskiej Skarbówce.
Centrum Obsługi Podatnika, bezpłatna pomoc na starcie biznesu, czyli o nowościach w inowrocławskiej Skarbówce.
Inowrocławski Urząd Skarbowy uruchomił dnia 1 września 2015r. Wielozadaniowe Centrum Obsługi Podatnika. Jest to nowa forma udogodnienia, dzięki której podatnicy mogą załatwić swoje sprawy nie tylko w urzędzie właściwym dla ich miejsca zamieszkania, ale także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, można złożyć wybrane dokumenty
z obszaru ZUS i akcyzy. Także od 1 września mikro-przedsiębiorca w centrach obsługi, może
skorzystać z pomocy asystenta podatnika.
Dotychczasowo podatnicy mogli załatwiać sprawy tylko w swoim urzędzie skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby. Było to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy pracują lub studiują z dala od domu. Uzyskanie np. zaświadczenia wymagało nawet kilkusetkilometrowej podróży. Od września, wystarczy wizyta w jednym z 50 centrów obsługi.
W centrach obsługi pracownicy Administracji Podatkowej będą przyjmować podania i deklaracje, wydawać zaświadczenia, informować podatników o ich prawach i obowiązkach. Centra ułatwią przedsiębiorcom, szczególnie tym najmniejszym, dostęp do usług Administracji podatkowej, Służby Celnej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – informuje Magdalena Lang
z Urzędu Skarbowego w Inowrocławiu.
Oprócz spraw realizowanych dotychczas przez urzędy skarbowe przedsiębiorcy będą mogli m.in.:
W nowych Centrach Obsługi podatnicy mogą skorzystać pilotażowo z pomocy asystenta podatnika.
Obsługa podatnika rozpoczynającego działalność gospodarczą przez asystenta podatnika obejmować będzie przede wszystkim udzielanie informacji w zakresie wypełniania deklaracji podatkowych (także składanych elektronicznie), udzielanie pomocy i wsparcia w konkretnych sprawach podatnika, przekazywanie informacji na temat przepisów prawa podatkowego (a w tym uprawnień przysługujących podatnikom) – dodaje Magdalena Lang.
Asystent Podatnika będzie udzielał informacji spoza zakresu działania urzędu skarbowego. Informacje te będą dotyczyły ubezpieczeń społecznych czy też podatku akcyzowego. Czynności wykonywane przez wspomnianego asystenta nie będą stanowiły doradztwa podatkowego.
Asystent podatnika wyznaczany jest na jego wniosek. Asystent ten będzie realizował swoje zadania przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od dnia wydania podatnikowi potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej.
Kontakt:
Urząd Skarbowy w Inowrocławiu
al. Niepodległości 5
88-100 Inowrocław
centrala: 52-587-60-00
E-mail: us0409@kp.mofnet.gov.pl
LISTA CENTRÓW OBSŁUGI PODATNIKA |